re1
re izsauk.
1.Lieto, lai pamudinātu kādu pievērst uzmanību kam redzamam. Lūk (1).
Piemēri«Re, tās ir mājas, kur piedzimu,» meitene parāda uz iesarkanu jumtu kokos.
- «Re, tās ir mājas, kur piedzimu,» meitene parāda uz iesarkanu jumtu kokos.
- «Re, kā ceriņi saglaudušies ap mājām un žogiem. Zili, sārteni, balti.»
- Re, cik klusu un nemanot Mana māmuļa sirmo.
2.Lieto, lai pievērstu kāda uzmanību kam iepriekš teiktam, rakstītam, arī, lai uzsvērtu tā saturu. Lūk (2).
PiemēriMalkas virtuvē nav. Tad re, kāpēc māte vakar nekurināja.
- Malkas virtuvē nav. Tad re, kāpēc māte vakar nekurināja.
- Ir svētdiena, daudz pasažieru kuģīšu braukā pa Zundu, ļaudis mums draudzīgi māj ar rokām, fotografē. Re, laikam vienkāršo cilvēku draudzība pašķīrusi miglas plīvuru.
- Igauņu elektriķi apskatīja projektu un īsi noteica: «Te viss ir skaidrs. Četrās dienās, domājams, tiksim galā.» - «Re, re, kā nu lielās,» kāds no siguldiešu amatnieku brigādes klusu noteica.
2.1.Lieto, lai pievērstu kāda uzmanību tam, kas tiks teikts, rakstīts. Lieto, lai uzsvērtu to, kas tiks teikts, rakstīts.
Piemēri«Re, Mārtiņ, kā iet mūsu dzīvītē,» Harijs teica. «Bija reiz kapteinis un vairs nav.»
- «Re, Mārtiņ, kā iet mūsu dzīvītē,» Harijs teica. «Bija reiz kapteinis un vairs nav.»
- Bet strazds, re, dzied par Ēģipti pie būra tavā priedē...
Avoti: 6-2. sējums